Engagera dig

Många människor bär på ett politiskt engagemang. En vilja att göra världen till en bättre plats, nu och i framtiden. Det kan vara en sakfråga som väcker intresset, eller en vilja att lära sig mer om hur kommunpolitiken går att förändra i en bättre riktning. Hos oss är du välkommen vad du är vill göra!  Miljöpartiet är aldrig starkare än summan av dem som väljer att engagera sig!
Vill du bli kontaktad av en miljöpartist i Borås för att få veta mer om vad vi gör eller dela med dig av idéer för hur vi kan göra Borås till en grönare stad?
Skicka ett mejl till boras@mp.se så hör vi av oss!

Nu är det dags att nominera dig själv eller  någon annan inför  årsmötet 2018 4 februari
sista datum är den 31 december, men gör det gärna tidigare
Uppdrag
Ordförande  2 st
Styrelseledamot
Kassör
Revisor, revisorsersättare
Ombud, Ersättare och Reserv till Miljöpartiets kongress 25-27 maj
Ombud och ersättare till Miljöpartiet Västra Götaland årsmöte/ representantmöte för Miljöpartiet Sjuhärad den  17 mars
Styrgrupp  Miljöpartiet de Gröna Sjuhärad  ordinarie och ersättare

Nominera dig själv eller någon annan med detta formulär

Valberedning för Miljöpartiet de Gröna Borås
Nominera till   Kjell Hjalmarsson   kjell.hjalmar@hotmail.com

Kalendarie
Kom på medlemsmöten och aktiviteter i vår lokal på Sven Erikssonsgatan och var med i arbetet att bygga och verka för ett grönare Borås. Under terminerna har vi både beslutande medlemsmöten, utbildningar och träffar som dokumentärfilmskväll och vegetarisk måndag.

se
Facebook-grupp
Våra kommunikationsvägar går via medlemswebben och medlemsutskick. Men vi har även en Facebook-grupp där diskussioner, tips och info kommer upp.

Aktivitetsgrupper
De finns många sätt att engagera sig politiskt. Att ha en bokcirkel eller kampanja i en viktig fråga är bara två av många sätt. Likaså är de många som behövs för att en politisk organisation ska fungera bra. I våra aktivitetsgrupper kan du bli aktiv utan att behöva ha ett politiskt uppdrag.

Politisk fördjupning

Att sätta sin in i politiska frågor är inte bara intressant utan också viktigt för att vi ska kunna driva en aktiv grön politik. Under denna flik hittar du bland annat vårt partiprogram, material om specifika frågor och mycket mer.

Lediga uppdrag
Att vara med i en nämnd eller styrelse får du möjligheten att sitta med i de beslutande församlingarna i kommunen och driva grön politik. Kunniga och engagerade personer med en grön värdegrund behövs för att våra visioner ska kunna bli konkreta förändringar i staden.

Miljöpartiet startar mentorskapsprogram
Vill du ha eller bli mentor? För att lättare kunna komma in i partiet när man är ny har vi startat ett mentorskapsprogram. Du behöver bara fylla formuläret så kontaktar vi dig när vi hittat en person som matchar.